Organizacija mladih World Youth Alliance Europe i Svjetski savez mladih Hrvatska u suradnji s fondacijom Jerome Lejeune organizira međunarodnu medijsku kampanju putem društvenih mreža povodom Svjetskog dana Downovnog sindroma. Cilj kampanje je podizanja svijesti o osobama s Downovim sindromom i njihovoj ulozi u društvu.
Downov sindrom genetski je poremećaj koji nastaje kad se na 21. paru kromosoma pojavi treći kromosom te se manifestira intelektualnim poteškoćama i drugim povezanim bolestima kojima su osobe s Downovim sindromom sklone poput leukemije, srčanih mana i demencije.
Svjetski dan sindroma Down se simbolično obilježava 21. ožujka.
Usvajanjem odluke 10.studenoga 2011., Ujedinjeni narodi su prihvatili predloženu rezoluciju, te time iskazali podršku zaštiti prava osoba s Down sindromom u cijelom svijetu, a posebice u zemljama u razvoju.
Hrvatska podružnica organizacije World Youth Alliance pridružuje se kampanji podizanja svijesti među svojim građanima i potrebna joj je podrška osviještenih i odgovornih osoba u društvu koji svojim angažmanom žele donijeti promjene.
Glavna poruka kampanje je „U različitosti smo pronašli priliku“, a zaštitini znak su par različitih šarenih čarapa. Ako vas ljudi pitaju zašto nosite različite čarape, recite svima da na bar jedan način želite stvoriti jedinstveni globalni glas za zalaganje prava, inkluziju i dobrobit osoba sa sindromom Down.
Cijela kampanja je započela 4. ožujka i traje do kraja mjeseca, a zanimljivost je u tome što su ju započeli brojni europski parlamentaraci i širi se na principu nominacija po uzoru na prošlogodišnji "Ice bucket challenge. U Hrvatskoj je kampanja u samo nekoliko dana naišla na odličan odaziv, a uključili su se i brojni političari, glumci, sportaši i mnoge druge poznate osobe.
Uključi se i ti!